If one tried to capture Donna Neda's artistic-musical performance, one would immediately and inexorably have to mention two features: on the one hand the delicate level of matter – the appreciation of what lies between the sounds, difficult to explain and really only to be heard and taken in at once. Embedded in a dramaturgy that masterfully determines the whole evening and gets her best friends to rock and scream "Neda, you slut!" (Pudel Hamburg). A mixed-in Slavoj Zizek tells the enthusiastic audience (Kunstverein München), this is exactly the right time for a "historical, sorry, hysterical doubt" mix – which Donna Neda then interpreted as heroical no-doubt mix like a virtuoso. Arty-er than ever.

Adding sound tracks to films live with 1210s are just as much part of her repertoire as large-scale media events (Musterraum/Pinakothek der Moderne München), whose visitors prevented Donna Neda from leaving until the early hours of the morning – emotional exuberance and hop-weary hips were the logical consequence. This is the second feature, which cannot be described in any other or better way than as "the depth" in Donna Neda's music – the physical steps onto the dance-floor. Ruthless and instant having-to-move. Sex-ier than ever. The bass is to blame. Bomb the bass … beat the streets.

Versuchte man Donna Neda's künstlerisch-musikalische Performance zu fassen, würde man zwei Features sofort und unbedingt benennen müssen: zum einen die feinstoffliche Ebene – das Erkennen dessen, was zwischen den Tönen liegt, schwer zu erklären und eigentlich nur zu hören und sofort in sich aufzunehmen. Eingebettet in eine Dramaturgie, die den ganzen Abend souverän bestimmt und die besten Freunde rocken und schreien läßt »Neda, du Schlampe!« (Pudel Hamburg). Ein hineingemixter Slavoj Zizek sagt zu einem begeisterten Publikum (Kunstverein München), dies sei just jetzt die Zeit für einen »historical, sorry, hysterical doubt«-Mix – den dann Donna Neda virtuos als heroical no-doubt-Mix interpretierte. Arty-er then ever.

Live-Vertonungen von Filmen mit 1210ern gehören genauso zum Repertoire, wie große Medienveranstaltungen (Musterraum/Pinakothek der Moderne München), deren Besucher Donna Neda bis in den Morgen hinein am Weggehen hinderte – emotionaler Überschwang und zertanzte Hüften waren die logische Folge. Dies ist das zweite Feature, das nicht anders und besser zu bezeichnen ist, als »das Tiefe« in Donna Neda's Musik – das Körperliche betritt die Tanzfläche. Schonungsloses und sofortiges Bewegen-Müssen. Sex-ier than ever. Der Bass ist schuld. Bomb the bass... Beat the streets.

Discography

Donna Neda

2016 Silent Cities: Global Aerobics (Donna Neda's pink noize Remix), sounding functions, DL, Vienna
2015 Credits, sounding functions, DL, Vienna
2011 reKonstruKtion V.A. (Baustelle Remixes) Greie Gut Fraktion CD/DL Monika Enterprise 73
2004 Index Acid V.A.; Acido Records 02, Berlin

Die Patinnen Teil II

2003 Bruchstuecke 11, Mask EP, Bruchstuecke, (Kompakt), Zurich/CH
2002 Sounds For The Day After/ Geräusche für morgen, V.A, ZickZack Hamburg
2001 DJ Girl, V.A., K-tel, USA
2001 Girlz in Space, V.A., Higher Octave/Virgin, USA
2001 Dunkelbunt pres.: The Undiscovered Sound of Hamburg, Vol.1, V.A.
2001 Operation Pudel, V.A., L’AGE D’OR (Zomba)
1998 Stolz und Vorurteil, V.A., Flittchen Rec. (EFA)
1998 for films, V.A., Freibank
1998 Murder Beats Vol. 1, Disko Grönland (Indigo)